Wednesday, February 11, 2009

A+B=C............. A-B=C

Nak main matematik sikit hari ni..dah beberapa minggu sebenarnya perkiraan ni ada dalam kepala saya .....


Lokasi : Gerai buah ceri I .....

Penganalisa : U .

A ada 10 biji epal. B ada 3 biji limau . C tak pasti ada berapa biji buah naga . A kata B mahu beli 7 biji epal yang dia ada dan B kata dia tak nak beli apa-apa dari A . B juga kata C yang kata B nak beli epal dari A sedangkan B tak nak. C masih mendesak dengan kata memang B nak beli epal dari A dan B kata C yang kata nak beli bukan B .

Sekiranya kisah A, B dan C ni berlaku di gerai U , apa agaknya yang U akan lakukan ?????

( nak rehatkan kepala sekejap ....... sapa nak jawab, jawablah, tak nak pun tak pe, saja merapu hari ni ... )

12 comments:

Kak Elle said...

Otak saya pening tak bolih nak beri jawapan...apa2 jawapan saya terima:)

luna said...

A dgn C ni pakat2 nk kenakan B ke? hehe

cikMilah said...

Macam kata Luna, B nampak cam underdog jer...semuanya tu lempar batu sembunyi tangan ya....

Neeza Shahril said...

I beli semua tu.. buat jus epal, lima dan buah naga!!!! cepat dimasak, sedap dimakan!!! hehehee...

Zareda Norman said...

U kata.. tak yah jual apa apa pun pada sesapa pun.. biar D, E dan F aje yang beli.. ehhehe

maklang said...

hmmm...tak payah jawab laa...dengar aje...

CJ said...

A dn C sebenarnya tlh berpakat utk kenakan B. dgn harapan A dn C dpt berkongsi 3 biji limau sesama mrk.

tp oleh kerana sifat tamak A dn C akhirnya mrk berebut pula limau tuh.

lalu B menghukum dgn memborong buah naga C dn menawarkan pula buah epal A sbg tukaran utk buah naga dn limau dia.

haha!. aku dh terbelit.

silversarina said...

kak elle,

Jawapannya saya pun taktau ...hehe.





luna dan cikmilah ,

mungkin ye mungkin tidak :)

silversarina said...

neeza,

bagus jugak idea tu :)




zareda,

Boleh dipertimbangkan jawapannya .

silversarina said...

maklang,

tak aci, potong markah ni ..hihi.




CJ,

Wah ni bagus sekali, memang jawapan cikgu ni, akak pun pernah terfikir apa yang CJ fikir tapikan harapnya A, B dan C boleh capai kata sepakat tanpa menjadikan buah-buahan tu peluru untuk serang sesama sendiri..hahaha.

ntahsapentahni said...

mcm kiasan apa yg berlaku sekarang je......

smokie said...

kasik bau smoke salmon nak?bau jer haha. Happy belated birthday frm a wanderer stranger.