Thursday, April 30, 2009

Masih ku ingat mimpi-mimpi itu

Bayangkan satu malam saya bermimpi 3 kali dan saya ingat mimpi-mimpi tu hingga kini. Mari lihat mimpi saya itu .


1/ Saya bertemu Ustaz Hasrizal atau blogger Saifulislam.com di pesta buku di PWTC dan saya sempat bersembang dan bertemu mata ke mata . Gembiranya saya bila beliau kenal saya juga .

Kenapa saya mimpikan Ustaz Hasrizal ???

Saya dah lama ikuti blog beliau dan memang saya admire ilmu yang beliau kongsikan bersama pembaca blog beliau. Kebetulan semalam saya lihat wajah beliau dan dengar suara beliau di saifulislam .com .


2/ Saya bertemu pula dengan Prof. Kamil empunya blog Kehidupan Ringkas Tapi Signifikan . Bestnya saya sebab sama-sama mengikuti beliau ke Sarajevo, Bosnia . Kami sempat juga berbual tentang blog masing-masing dan beliau juga kenal saya.

Kenapa saya mimpikan Prof. Kamil ????

Saya juga admire ilmu dan personaliti Prof yang saya kenal melalui blog beliau . Kebetulan sejak 3 hari lalu saya tak lepas baca blog beliau kerana beliau kini ber outstation di Sarajevo, Bosnia . Saya juga memang amat suka membaca bilamana suatu perjalanan tak kira dalam negara atau luar negara .


3/ Saya dan Mimi diajak bersama ke sebuah taman saya tak pasti di mana dan yang bawa kami tu ...saya pun pelik... Mawi dan Ekin . Kami bersama gembira sangat dapat ke taman tema yang cantik sekali . Mawi dan Ekin kenal saya dan Mimi melalui blog saya. Kat taman tu siap jumpa Maya yang datang dengan keluarga angkat Korea dia dan Maya tak pakai tudung, rambut berjambul. Bila saya tanya kenapa tak pakai tudung dia kata mak angkat dia tak bagi pakai. Pelik betul.

Kenapa saya mimpikan Mawi dan Ekin ?????

Saya pun tak pasti sebab saya bukan peminat Mawi apatah lagi Ekin , siapa Ekin pun saya tak kenal , dia pelakon ke penyanyi ke sebab masa saya belum ke Jordan dulu memang tak de Ekin ni . saya tau dia pun bila Mawi kawin dengan dia.

Mungkin juga sebab masa tonton TV semalam ada iklan minyak wangi yang ada Mawi tu ... takkan sampai mimpikan dia ekkk ???


Apapun , ketiga-tiga individu yang saya mimpikan tu tak kenal saya pun dan saya juga tak pernah bersua muka dengan mereka.

Itulah mimpi-mimpi yang indah yang saya masih ingat hingga saat ini.....

19 comments:

Abang Long said...

Mimpi sebegitu memang indah. Dan yang penting, ianya - PERCUMA. Hahahahaha

silversarina said...

abang long,

Setuju dengan abang long, percuma Allah bagi saya bertemu semua mereka dalam mimpi.

Fauziah said...

wah... minat kita pada orang yang sama. Prof. Kamil n Abu Saif. no wonder mcm pernah baca nick silversarina... heh heh... salam perkenalan.

Kak Elle said...

lah ingat mimpi kat saya...hehe

Mama Rock said...

kak rina, dah mimpi jumpa celebrities nih, maknanya kak rina tak lama lagi pun jadi celebrity jugak ;)

Linda Fzalin said...

k ina....camnelahhh mawi n ekin leh masuk dlm skrip mimpi akak ni ek...hehe...teror teror...anywayyy....best ek mimpi, lin ada gak mimpi tp x ingat sape pun org tu...huhu

Zareda Norman said...

wah Kak rina mimpi artis gitu..

mungkin sebab sebelum tidur kita lihats esuatu atau baca sesuatu mengenai mereka dan bila tidur otak tu proses maklumat tu dan jadilah mimpi..

silversarina said...

chilun,

Ramai peminat mereka berdua tu , semuanya seba ilmu yang ada pada mereka, Alhamdulillah.




kak elle,

Banayk kali dah mimpi akak , tak tulis je sebab kita dah pernah bersua ..hehehe.



mama rock,

sapalah kita ni... tak siapa mengenali daku.... huhuhuhu

silversarina said...

linda,

Entah dari mana datangnya mawi tu, akak pun heran. Jarang akak ingat mimpi tapi yang ni memang real punya ingat, senyum je akak bila bangun tido :)





zareda,


Amat jarang akak mimpi artis ebab tak kenal dan tak minat sangat artis , tulah sebab bila terlintas dalam kepala pun boleh terbawa dalam mimpi.

ZABS said...

Salam SS,
Terang dah nyata mimpi anda tu..
Mungkin ada sedikit niat untuk bertemu mereka kot...tu yang termimpi tu.
Prof Kamil tu boleh dijemput untuk datang beri syarahan di tempat anda jika kena gayanya....
Dalam empat orang tu, yang saya dah jumpa sendiri Prof Kamil sorang je, semasa belajar di Wales dulu2.
Mawi tu nampak dari jauh adalah...

Sya said...

wah mimpi jumpa orang yg terkenal dan glamour... sya pulak jenis kalau tido tenggelam terus mimpi pun tak ingat

aNIe said...

Hahaha....nak tergelak akak rina...mimpi 1 dan 2 tu...rasanya okaylah sebab rina memang admire diorang tu...tapi camaner Mawi & Ekin leh masuk mimpi rina plak...

mommy said...

mimpi ketiga yang thrill tu..
pesal pulak mawi & ekin??
hmm dorg bawak mama jalan2 kat taman tema kat korea kot..time dorg honeymoon..
tapi alamak,maya berjambulla pulak...
ish ish ish...

KAMATO said...

bertuah dapat mimpi indah gitu, lebih lagi jumpa orang yang kita minati

tulipurple said...

seronok gak dpt mimpi indah mcm tu...

en_me said...

mimpi basah takdok kerr akak ittewww.. ehehe, me gurau2 one uoolss..

Neeza Shahril said...

hehe.. Kak RIna, neeza pun selalu gak mimpi pelik2 cam tu.. bila analisa balik, neeza memang ada tertengok atau bincang pasal apa yang masuk dalam mimpi tu..

tapi best gak kan mimpi pelik2 ni.. macam impian menjadi kenyataan je.. :)

Abahnajwa said...

Wah Rina...

indah2nya mimpi..tapi part Mawi yang abah tak tahan tu...hahahahaha

Salam dari Liverpool
Abahnajwa

Cat Cat said...

Pelik jugak mimpi orang yang tak kenal or tak pernah jumpa, kan...??? Selalu bila kita mimpi seseorang, maknanya we miss that person. No..??