Friday, June 12, 2009

Danau Toba .... Samosir Island



( n3 ini panjang...buat simpanan catatan perjalanan kami )



Perjalanan kami bermula jam 6 pagi dari Sungai Besi dihantar oleh anak sedara saya Syafiq ke KLIA dan menaiki pesawat MAS dan tiba di Polonia Airport Medan 8.50 pagi waktu Medan .


Eddie (berkaca mata ) dan Putra menanti kami di Polonia Airport Medan.



Kami disambut oleh dua orang pemuda yang memegang kertas yang tertulis nama darling. Eddie anak pembantu rumah mak mertua saya yang menanti kami kerana ada satu beg kiriman dari ibunya yang kami bawa dari Malaysia. Putra pula adalah pemandu pelancong yang bertugas membawa kami melancong sebagaimana yang telah diatur oleh syarikat pelancongan yang kami berurusan secara online..



Bertemu seketika dengan Eddie dan kami terus menaiki Kijang ( unser ) dibawa ke Parapat yang terletak di pinggir Tasik Toba yang jauhnya sekitar 4 jam perjalanan dari Medan.. Saya terlelap seketika kerana masih mengantuk akibat bangun awal pagi dan bila terjaga terkejut sebab jalanraya masih seperti sebelum tertidur…. Jalan 2 lanes yang agak sempit dan kualiti jalan yang kurang bagus. Saya duk bayangkan macam lebuhraya Jakarta ke Bandung yang kami lalui tahun lalu semasa ke Pulau Jawa. Rupanya di Pulau Sumatera tiada highway dan jalanrayanya memang teruk. Bayangkan jalanraya utama dari satu bandar besar ke bandar besar yang lain menggunakan jalanraya ‘kampung’ yang sesetengahnya berlubang teruk .


Tiba di Parapat kami singgah solat di masjidnya sempat melawat Rumah Pengasingan Presiden Sukarno yang dilakukan oleh Presiden Suharto setelah mengambil kuasa dahulu. Di situ Sukarno diasingkan tinggal seorang diri . Namun pada saya pusat pengasingan ini amat cantik ,sebuah banglo serta taman yang cantik betul2 atas bukit di tepi Danau Toba , bukanlah seperti penjara berdinding simen semata-mata..


Rumah pengasingan Presdien Sukarno serta pemandangan di situ.




Lepas tu sempat menyinggah di gerai2 jualan pakaian dan cenderahati dan nak tau tak….sepasang t-shirt dan seluar pendek Danau Toba yang yang pertama saya beli adalah untuk sapa agaknya ???


UMAIR lah sapa lagi….hehehe.


Di sini gerai-gerai banyak menjual sweaters dan mufflers kerana di sini tanah tinggi dan Danau Toba terletak 1000m dari paras laut . Bayangkan tasik air tawar bekas kawah gunung berapi di ketinggian 1000m…sungguh menakjubkan. .



Ferry penuh semasa ke pulau... hampir senja masa tu...


Kami menyeberangi Danau Toba dari pelabuhan tanah merah di Parapat ke pelabuhan tanah merah juga di pekan Tomok di Pulau Samosir. Oleh kerana kami akan bermalam 2 malam diatas pulau, kami menaiki ferry yang boleh membawa kenderaan sekali ke sana . sejam perjalanan ke pulau dan pemandangan dari tengah tasik mat-amatlah cantik . Saya tidak menyangka bahawa Pulau Samosir yang dikelingi air Tasik Toba lebih besar dari Singapura. Jadi bayangkjan betapa besarnya tasik tersebut, macam laut . Penduduk Pulau Samosir majoritinya adalah dari suku kaum Batak Toba yang beragama Kristian dan di sebalik pulau pula adalah Batak Mndaling yang beragama Islam.


Kami bermalam di Hotel Carolina di Tuk Tuk di tepi Tasik Toba . Boleh kedengaran bunyi air dari bilik kami dan suasananya amat nyaman dan cantik. Bilik hotel tiada kipas dan air-cond sebab memang dah semulajadi sejuk di pulau tersebut . Pemandangan di pulau itu buat saya terasa macam berada di fantasy island . Natural beauty yang segar dan tidak tercemar langsung. Kalau tercemar pun hanya kerana pekan Tomok agak kotor .





Sekitar hotel kami dan bilik kami nun di atas betul2 sebelah tasik .


2 hari di pulau kami sempat round pulau yang punya jalanraya 1 lane semuanya di pesisir pulau . Deretan rumah batak di celah2 bukit dan kubur ahli keluarga yang berlambangkan salib bersepah di sana sini kerana mereka biasanya membina perkuburan ahli keluarga di atas tanah masing2 melambangkan yang mereka tidak akan menjual tanah tersebut sampai bila2 .


Kami juga melawat Tomok Village makam Raja Sidabutar dan jugak ke Ambarita Village di mana kesan sejarah lama kerajaan Siallagan dan kawasan di mana dilakukan hukuman terhadap penjenayah di masa lampau . Dari sini timbul kisah kaum Batak makan orang.



Di atas ... Makam King Sidabutar , Tomok Village.





Ambarita Village ...pusat kerajaan lama Raja Siallagan


Kisahnya bukan mereka ( Batak Toba ) memburu manusiai lain untuk memakan daging manusia tapi apabila seseorang penjenayah di dapati bersalah dia akan di kurung dan dipasung terlebih dahulu selama beberapa bulan untuk mengenalpasti samada dia masih punya sebarang ilmu batin . Selepas itu barulah dia dihukum pancung dan selepas itu mayatnya akan diletakkan di atas batu leper untuk dcincang halus dan diperah asam di atas mayatnya sebelum diagih-agihkan kepada penduduk kampong untuk dimakan sebagai mengajaran kepada sesiapa yang berani melakukan sebarang jenayah dalam kerajaan raja tersebut.


tempat perlaksanaan hukuman di jalankan


Batu di mana kepala penjenayah dipancung ( di atas ) dan mayat dicincang (di bawah )





Pagi ke 3 kami menaiki ferry semula ke Parapat dan perjalanan diteruskan ke Brastagi ….


Ferry agak kosong semasa kembali ke Parapat...awal pagi...




31 comments:

Kak Elle said...

seronok nya....jeles gueh...hehe

silversarina said...

kak elle,

Pengalaman pertama saya ke penempatan batak, dulu hanya dengar kisah batak makan orang, rupanya batak ni banyak suku kaum, ada yang Islam jugak.

suweileh family said...

Cantiknya Danau Toba dan Pulau Samosir.

Oh gitu rupanya cerita disebalik batak makan orang.

moon said...

Kak Rina,

Cantiknya pemandangan sebelah bilik penginapan tu...pandai mimi jadi model hehe

suealeen said...

batak kan dah moden sekang ni.. isk best la pi jenjalan...

silversarina said...

suweileh family ,

Danau yang amat cantik untuk dikagumi ciptaan Ilahi.

Batak ada macam2 , banyaknya yang kristian .

Akak ada kirm barang sikit untuk ina melalui Gimin.

silversarina said...

moon,

Tak jumpa lagi pemandangan yang cantik macam di danau toba , akak kata pada hubby ..terimgin nak beli tanah atas pulau dan bina ruamh kecil buat kami menginap masa cuti...berangan je tu ..hihi.





suealeen,

Memaang batak sekarang dah ada serata dunia , hidup mereka moden namun masih ikut adat kaum mereka dalam banyak hal .

Dapat jalan dan hilangkan lesu duduk di bandar kecil kami ni :)

PrinCeSS said...

tengok batu tmpt hukuman tu cam ngeri je..ape agaknya rasa daging manusia ek???..masin masam??..^^

cantiknya pemandangan..jomla pegi lagi..hehe
amboi mcm2 gaya maksu mimi..gaya kungfu yang x tahan tu..

kakyong said...

bestnya kak rina.. terima kasih berkongsi catatan perjalanan yg manis nih... pemandangn seme cantik2... ade jer pelajaran baru utk saya pasal org batak mkn org ni.. lucu plak tgh mimi pose di foto yg terakhir tu.. ;)

silversarina said...

princess,

Entahlah camne rasa dagung kita ekk, macam2 rasa kot nak2 yang bahagian ketiak...hehehe.

Tak nak dah ke Indonesia,nak ke tempat lain pulak, ayah kata kalau nak honeymnoon elok ke Samosir island ...boleh le nanti :)

silversarina said...

kakyong,

Tulah dalam setiap ziarah tu memang dikatakan ziarah sambil belajar , ada je yang kita baru baru tau .

Anonymous said...

Wanna Get HIGH? Running out of Supply? Then Check Out My Shit!
>>>>> http://bestlegalhighsdrugs.info <<<<
If you have questions, you can email my boy at online.mentor [at] gmail.com


[size=1] IGNORE THIS----------------------------
salviia diviinorum legal hallucinogens [url=http://bestlegalhighsdrugs.info] legal herbal highs [/url] kratom x kratom combinations [url=http://buybudshoplegalherbs.info] legal herbs[/url] vaccinium ovatum dalvia ivinorum [url=HTTP://BUYINGMARIJUANASALE.INFO] Purchase Cannabis Sativa [/url] aslvia divinirum meth makeover [url=HTTP://BUYLEGALBUDSCOMREVIEWS.INFO] buy legalbuds [/url] ecstsay pulls aamanita nuscaria [url=HTTP://CANNABISHIGH-PILLSHIGH.INFO] High Quality Ganja[/url] what is salvia herb ecstsay piills [url=HTTP://HOWTOBUYWEED-BUYINGWEED.INFO] how to purchase pot online[/url] hair follicle testing amanita muscaria reviews [url=http://legalbud.drugreviews.info] legalbud [/url]

salvvia ivinorum amanuta musfaria [url=http://legalweed.lamodalatina.com] legalweeds [/url] nicotine test ecstash pulls [url=http://buysalvia.lamodalatina.com] purchase salvia[/url] What Does Salvia Look Like amanita spores

melampodium leucanthum Order Hashish [url=http://legalweed.lamodalatina.com] legalweeds [/url] dalvia dviinorum marijuana drug testing [url=http://buysalviacheap.com] purchase salvia leaves[/url] ammanita muscaroa ecsyasy pill
[url=http://guaranteedheightincrease.info/]height enhancement[/url] - http://guaranteedheightincrease.info/
height improvement - http://guaranteedheightincrease.info
[url=http://provenpenisenlargement.info/]proven penis lengthening[/url] - http://provenpenisenlargement.info/
proven penis growth - http://provenpenisenlargement.info/
[url=http://provenskincareadvice.info/]skin care advice[/url] - http://provenskincareadvice.info/
skin care advice - http://provenskincareadvice.info/
[url=http://getrichgambling.info/]get money gambling[/url] - http://getrichgambling.info/
get rich gambling - http://getrichgambling.info/
[url=http://herpesoutbreak-gentalwarts.info/]herpes outbreak[/url] - http://herpesoutbreak-gentalwarts.info/
herpes outbreak - http://herpesoutbreak-gentalwarts.info/
[url=http://STOP-PREMATURE-EJACULATION-SOLUTIONS.INFO]stop premature ejaculation[/url] - http://STOP-PREMATURE-EJACULATION-SOLUTIONS.INFO
cure premature ejaculation - http://STOP-PREMATURE-EJACULATION-SOLUTIONS.INFO
[url=http://3GMOBILEPHONESFORSALE.INFO]mobile phones for sale[/url] - http://3GMOBILEPHONESFORSALE.INFO
3g mobile phone for sale - http://3GMOBILEPHONESFORSALE.INFO
[url=http://internationaloddities.reviewsdiscountsonline.com] internationaloddities scam[/url]
internationaloddities scam
[url=http://drobuds.reviewsdiscountsonline.com]reviews of dro bud [/url]
reviews of dro bud
[url=http://bestacnetreatmentreviews.info] acne treatment reviews[/url] http://bestacnetreatmentreviews.info
best acne treatment reviews http://bestacnetreatmentreviews.info
[url=HTTP://LEARN-HYPNOSIS-ONLINE.INFO]learn hypnosis online[/url]
learn hypnosis online

Anonymous said...

Hi,

I'm here online for the children of Haiti.

I'm doing this for a non-profit group that gives time to
building oppurtunities for the children in haiti. If anybody wants to give money then do so here:

[url=http://universallearningcentre.org]Donate to Haiti[/url] or Help Haiti

They give children in Haiti books and teach them.

Please check them out, they're legitimate.

It would be great if you could help

Anonymous said...

[url=http://www.adidasforum.com/adidas-consortium-“runners”-pack-nicekicks-com/]Adidas Forum[/url]
Now here's a shoe-in for the list of the year's best gaming-related clothing : Adidas has brought back its ZX five hundred running shoe, and, since it originally hails from the '80s, the gaming electrified design and coloring is a no-brainer ... Right? The kicks would possibly not be the coolest part of the deal, either ; they come packaged with a combination bracelet/USB flashdrive containing ZX Runner, a computer game primarily based on ... The shoe itself.

GameCulture writes the game stars a personality named'DJ Zed' who, according to Adidas, has 5 mins to'run, moon-walk, climb walls, avoid some dodgy-looking bullies, collect power-ups, and pull off loony rooftop-to-rooftop stunts' in order to get on-stage before his set starts. It looks suitably retro -- see for yourself in the video we've included after the breakdance.

More info
Adidas Forum

Anonymous said...

looking for the purpose ed drugs? [url=http://www.cahv.org]buy viagra online [/url]and charge out of set free shipping at http://www.cahv.org . another good place to [url=http://www.kiosknews.org]buy viagra online[/url] is www.kiosknews.org .

Anonymous said...

Hi, as you can see this is my first post here.
In first steps it is very nice if somebody supports you, so hope to meet friendly and helpful people here. Let me know if I can help you.
Thanks and good luck everyone! ;)

Anonymous said...

Hi guys,

I know this might be a bit off topic but seeing that a bunch of you own websites, where would the best place be to host. Someone recommended I use [url=http://bit.ly/aTAtZb]Blue Host[//url] for $6.95 a month which seems like a great deal. Anyone here on www.blogger.com using them?

Anonymous said...

I just discovered [url=http://bit.ly/bMGrYw]SatelliteTV[/url] on my PC! Ultra cheap at only $50 once off to get the software and an account on the Internet. I get more channels(in HD I might ad) than I get on cable so tomorrow I reckon I'm going to cancel my cable subscription. Thought I'd share this with you guys, worth to check out.

Anonymous said...

The French gourmet cheese Bleu d'Auvergne has a wonderful aroma, a rich taste; the saltiness increases with the incidence of veining. The overall flavor is piquant but not overly sharp. Bleu d'Auvergne started life as an imitation of Roquefort, using cow's milk in place of sheep's milk. Legend has it that a peasant, around 1845, decided to inject his cheese with a blue mold that he found growing on his left-over bread (the motto being, waste not, want not). And thus, the gourmet cheese Bleu d'Auvergne was born. This French gourmet blue cheese comes from the region of Auvergne and the cheese is made from milk of Salers and Aubrac cows. The rind is very thin and so the cheese is usually wrapped in foil. The cheese is rich and creamy with a pale yellow color and scattered holes and well-defined greenish-blue veining. We cut and wrap this cheese in wedge of 8 ounces and 1 pound.

buy fresh blue cheese

[url=http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx]buy fresh blue cheese[/url]

http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx

Anonymous said...

Hello,

I am Sabrina Rojas, Affiliate Executive of usainstantpayday.com, world’s largest bad credit loans community. I came across to your site and I must say that you have got an amazing site that has attracted a lot of visitors including me. I would be glad if you join our affiliate program because your site has full potential to send traffic to my website.
The highlights of our program are:
1. Absolutely FREE registration.
2. You put up a banner or text link or lead sign up form on your site/blog/forum and send traffic from your site/blog/forum to our website. You can also promote via means of email marketing, PPC, telemarketing, etc
3. We will pay you $25 for each lead. (Affiliates are earning up to $1500 per week with our program)
Please note that we try to contact the leads 7 times before marking it a dead lead.
So what are you waiting for? Join Bad Credit Loans Program and earn dollars!! http://www.usainstantpayday.com
For more questions please visit [url=http://www.usainstantpayday.com]http://www.usainstantpayday.com[/url]
This Program will definitely help both of us mutually. You send your potential visitors to our site and we pay you for this.
Please note that for doing email marketing you need to approve the email from us as we do not want any kind of spam activities to take place.
Looking forward for a long term business relation
Thanks,

Sabrina Rojas
sabrina@usainstantpayday.com
Affiliate Executive
http://www.usainstantpayday.com

Anonymous said...

megan fox tattoos, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187756]hope & faith megan fox[/url] megan fox no bra
kim kardashian tape pictures, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187768]kim kardashian ray j tape[/url] watch kim kardashian sextape for free
talor swift look alikes, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187772]taylor swift as a child[/url] taylor swft
hannah montana photo, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187786]hanah montana the mive games[/url] hannah montana movie cast
disney harry potter, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187792]youtube harry potter puppet videos[/url] harry potter games
bill connolly tom cruise, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187798]what happens to cruise ships in tsunami[/url] tom cruises age
2 justin bieber tickets for sale, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187812]bieber justin concert[/url] justin bieber abd rayan
britney spears toxic outfits, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/187814]britney spears doggy[/url] 3 music vid britney spears
megan fox bottomless, [url=http://discuss.tigweb.org/thread/175542]megan fox as a teen[/url] megn fox

Anonymous said...

It's been quite a long time, since the New York based escort girls have been in the scene and they have been catering A1 escort services to clients of all types.
They are the proud owners of the best physical features and they know what their clients want from them during a session.
Payment for your girl can be done online instantly. So, you should not have any sort of issue regarding anything.
The fact about today's fast paced life is that no one has the time or patience to build a lasting relationship. It is even more difficult to maintain an existing relation because of professional and other career related pressures. The only benefit that an individual can get after working so hard is money. So, why not use this money for buying some satisfying experiences.
[url=http://bijouescorts.com]New Jersey Escort[/url] A New York escort agency's website also allows you book your favorite girl at just a matter of few clicks. While making the booking, you need to specify whether you would be seeking for incall or outcall service. For outcall services, you may also need to mention your address where you want her service. Regarding the privacy and confidentiality of this, you need to be completely worry-free. As a service enjoyer, you just need to concentrate on your game. The rest will be all yours, all tempting!

Adult escort services New York agencies are now increasing horizontally. Thanks to the immense support shown by the highly esteemed clients. Escort services enjoyers from all over the world have found New York the ultimate place to be and spend some memorable moments of life. If you have long been seeing those wildest of dreams but haven't been able to make it a reality, then visit New York once at least and see what's there special for you! You will never make a complaint for sure!
http://bijouescorts.com These New York escorts are infact, a huge fascination for the men clientele. However, there are also an assortment of pleasant bisexuals who are compatible for women seeking physical comfort and satisfaction. The agencies providing escort ladies have girls in their gallery from all races of life. New York escorts have been recognized popularly for their astonishing ability to indulge intensely with their clients and take them to the realm of Pleasure.

Anonymous said...

Depending on what your destination is and how long you plan on making your trip for, the airfare may be the priciest expense. Because of this, finding a great deal on the airfare becomes extremely important. The more money you are able to save on the plane tickets, the more money you will be able to use toward your actual vacation.

When it comes to purchasing your airline tickets, the sooner the better. This goes for basically anywhere you plan on traveling. When you purchase a ticket sooner, lets say several months before the trip, there will be less of a demand, which will drive the price of the ticket down. However, on the flip side, as the day of the desired flight approaches, the flight's seats will begin to fill up. As fewer and few seats become available, the higher the demand will be, which will drive the price up. Booking the flight in as far advance as you can may save you hundreds of dollars in the long run.

Flying during the middle of the week is generally the cheapest time to fly. Fewer people travel during mid week than on Friday through Sunday. If at all possible, fly out on a Tuesday or Wednesday. You may actually find prices significantly less expensive on the Wednesday than the Sunday of the same week.

Looking for airfare online will probably be your best be at securing the cheapest possible flight price. There are multiple booking agencies which specialize in finding the cheapest airfare. However, to save time, go to Bing.com, which offers a comprehensive flight search option. Bing will search other travel sites (Expedia, Priceline, Hotwire, etc.) and display the cheapest flight form each site. From here you will be able to decide which website offers the best deal.

Students can often find discounted airfare by visiting STA.com. This is the Student Travel Association, and it can sometimes find less expensive airfare for the traveling student. This isn't always the case, but it doesn't hurt to look.

[url=http://cheapairtickets.qarri.com/]More cheap air tickets[/url]

Anonymous said...

Dear friends,

My name is Adelina. I am a 22 years girl from Italy. I was looking for a free translation software and I found one.

Program's name is Babel Fish and iIt supports 75 languages. I installed it but I could not understand how to use it. I am not a computer expert. Can someone help me please on how to run this.

The link is here:

http://access.im/3/babelfish

I thank you very much for your help.

Anonymous said...

[url=http://astore.amazon.com/colemanroadtripgrill08-20] coleman roadtrip grill
http://astore.amazon.com/colemanroadtripgrill08-20

Anonymous said...

check out the new free [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino games[/url] at the all new www.casinolasvegass.com, the most trusted [url=http://www.casinolasvegass.com]online casinos[/url] on the web! enjoy our [url=http://www.casinolasvegass.com/download.html]free casino software download[/url] and win money.
you can also check other [url=http://sites.google.com/site/onlinecasinogames2010/]online casinos[/url] and [url=http://www.bayareacorkboard.com/]poker room[/url] at this [url=http://www.buy-cheap-computers.info/]casino[/url] sites with 100's of [url=http://www.place-a-bet.net/]free casino games[/url]. for new gamblers you can visit this [url=http://www.2010-world-cup.info]online casino[/url].

Anonymous said...

if you guys desirous of straits to mouthful [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra drugstore repayment in search generic drugs.
you can descry drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the primary [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] informant on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

Anonymous said...

Finding the right sports books and bookmakers to use for your arbitrage sports betting can be a daunting task with the internet now they are everywhere. The list of crooked bookmaking sites that have helped part people with their money and robbed them of their winnings grows longer every day. Being enlightened about this all sports bettors should do their due diligence before signing up with any bookmaker and be sure of their reputation as well as their guarantees on return of winnings. Almost all sports betting sites will have reviews so read them before making your decision on which one you go with.

The Parlay System is one of the most famous of betting systems that are commonly used in horse racing. Many have said that contrary to other sports betting systems, the Parlay System has a pyramiding effect on your profit which means your winnings are played on successive wagers.
[url=http://www.pulsebet.com]sport bet[/url]
It appears that the United States legal system is closer than ever before to cutting off ties with any type of online gambling within its boundaries. This includes poker, casinos, and sports betting among others. Generally speaking, anything that has to do with transmitting money via the internet as far as gambling is concerned is being cracked down on quite harshly.

The most commonly occurring reason I have found for people consistently losing money at sports betting is that they have no "game plan". The most essential elements of a good game plan for betting purposes are a valid, proven Selection System and a proper Staking Plan. The Staking Plan alone won't cut it; first and foremost you must employ a worthwhile Selection System.

anna lauren said...
This comment has been removed by the author.
anna lauren said...

best sgt ... nampaknye sye dah salah faham about kaum batak mkn orang ... haha , its make me scary to b there

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.