Thursday, May 28, 2009

niat lain jadi lain

Makin hampir musim cuti, hari ni hari akhir sekolah bagi kami di Kemaman . Ada gang kami tu dah cuti awal2 , seronoknya . Entah kenapa rasa kali ni tak sabar nak cuti , mungkin sebab kali ni Darling ada masa cuti, March lalu kami tak ke mana-mana sebab dia tak de . Kali ni memang nak cuti sepanjang cuti sekolah.

Cuti ni jugak musim orang kahwin . Baca blog zino dia pun ada banyak jemputan kahwin . Sama macam zino jugak kami ada 7 jemputan kahwin untuk dihdiri. Malangnya kami hanya dapat hadir 2 majlis kawin iaitu 2 anak jiran yang berkahwin pada 30 Mei . Satu jiran selang 2 buah rumah dan satu lagi jiran di lorong belakang rumah. Jadi semalam kami pos satu hadiah ke Teluk Panglima Garang , Selangor dan berjumpa tuan rumah menyampaikan hadiah kahwin buat 4 lagi bakal pengantin di sekitar Kemaman ini sebab tarikhnya pada 6/6 dan 11/6 memang kami tiada di Kemaman.



============================================



Pernah tak terjadi situasi di bawah pada rakan-rakan semua ????

Niat asal ke Kuantan nak ke HSBC . ada urusan bank dan Kemaman memang tak de HSBC . Kami pergi agak awal dan sampai di Kuantan darling kata kita pergi Giant dulu baru ke bank. Lepas Giant saya kata nak ke Kuantan Parade ada nak beli barang yang juga tiada di Kemaman . Lepas tu darling tanya nak ke mana lagi, saya jawab , jom baliklah. Tengah jalan dan masa tu masih di Kuantan saya call kawan sebab ada hal , dia tanya buat apa di Kuantan , saya jawab ada urusan bank. Lepas tu terus balik. Singgah di CIMB Kemaman sebab ada Pak Arab kawan darling di UAE minta tolong deposit duit pada anaknya yang belajar di IPT di Malaysia. Selesai urusan kami balik rumah.

Saya dah relax duduk-duduk sambil tonton TV, tiba-tiba darling kata ,

" Laa, HSBC tak pergi !! "

Saya pun macam tergamam tapi memang perasaan nak ketawa tak tertahan. Mana tak nya , itu tujuan asal ke Kuantan, itu yang tak pergi dan tak buat. Malam tu bila ingat perkara lucu tu, memang tak tahan nak gelak. Dua-dua orang langsung tak ingat apa tujuan ke Kuantan.

Pagi ni kena pegi lagi ke HSBC Kuantan dan kali ni make sure memang HSBC adalah destinasi pertama yang akan disinggahi...hihihi.

20 comments:

Kak Elle said...

haha sengaja buat lupa ye jadi dapat ke Kuantan lagi....hehe

NURAZZAH8 said...

Rina...Alhamdulillah appt dgn specialist semalam ok..dr bg ubat hormon suruh makan utk regulate semula cycle... after 6 months kena jumpa dr semula dan mungkin kena buat dnc semula ....

hahaha...situasi yang menggambarkan....??? Umur semakin meningkat...hehehe... saya pun biasa macam tu... agaknya sebab terlampau banyak perkara nak dilakukan... lainkali kena buat check list...itu yg azzah buat...
every day ada check list... dah buat tick. .. seronok kalau semua perkara yang disenarai dalam check list dpt selesaikan dalam hari tersebut... tapi ada kadang kala...satu pun tak terbuat... jika ada perkara yang tak disangka-sangka timbul...

....

Tepi Sungai Batu said...

Salam,
Hahahahahaha(gelak sikit).....tu laa lain kali tulis!.
Pak man nak tanya sikit, macam mana dengan rumah kawan Sarina yang terbakar dulu?. Dah siap ke rumah baru tu?.

Abang Long said...

Buka sekali tapi banyak kali terjadi perkara seperti itu. Tetapi jika penting, saya bersedia untuk keluar sekali lagi untuk selesaikan urusan tertangguh.

Makcik Runner said...

lenkali kena buat reminder kat handphone every 5 minutes kasik warning apa tujuan nak keluar hari tu...wekekeke!

chek pun pernah kena camni...itu tandanya dah tuo dah!

silversarina said...

kak elle,

Ni tak sengaja, memang memasing terlupa betul ...hihi.


Ni baru balik dari Kuantan, haa kali ni memang ke HSBC saja, terus balik Kemaman :)


nurazzah,

Harap you jaga kesihatan dan jangan buat lasak2 sangat. Harap semua ok nanti.

Kes bank ni selalunya memang bereskan HSBC dulu tapi semalam tukar plan tu yang lupa habis , tak lalu langsung depan bank tu..memang dah makin tua kami berdua ni :)

silversarina said...

manlaksam,

Nak buat camne dah terlupa terus tujuan asal ke Kuantan.

Saya macam pakman jugak , tadi lalu di Kg Kubang Ikan Cerating tu terlintas dalam hati , dah pindah rumah baru ke belum ustazah Aslina...saya hanya agak dia dah pindah sebab rumah dia masa last saya ziarah dah 85% siap . Saya call dia tadi tapi hp tutup sebab dia tengah mengajar, nanti saya akan tanya kabar dia sebab saya pun nak tau jugak.




abang long,

Selalunya kalau ke Kuantan kami memang tak lupa urusan utama, kalau kat kemaman ni memang letak senarai 'lawatan' bila keluar , nak jadikan cerita keluar sekali lagi pagi tadi ke kuantan, beres dah urusannya.




kc,

Pelik tu kan hubby akak pun langsung tak ingat , padahal dah sebut urusan bank pada kawan yang akak call, akak lupa dia langsung lupa terus :)

Mak Teh said...

Pernah jadi camtu ! Tak hairanlah kerana kalau darling duduk sebelah darling berbual-bual panjang itu ini , maka lupalah hal-hal lainkan?

Kami selalu gak jadi begitu, tetapi kami ni kan warga emas!

zura aini said...

makin hari makin mudah lupakan. sebab itulah saya suka settlekan keja dulu lepas tu nak merayau pun lega je.

PINATBATE said...

hehehe..
saya pulak kalau pergi pasar malam tak tulis senarai brg nak beli selalu terbeli barang lain..niat asal nak beli ayam seekor ,last terbeli nasi ayam...camana tu...

Sue.Aleen said...

agaknya kak Rina and hubby ingat ape ye masa tu? tapi hikmahnya tu la.. nak ke Kuantan lagi le tu!

SoFie NuR said...

hahaha..macam2 laa..ada2 jer..sehati sejiwa lak tu..

Sya said...

Aduhai leh terlupa jadinya. Ada hikmah tersembunyi tu.

Sya cuma ada satu jemputan majlis kawin jauh nuu di Singapore dan satu majlis khatan di kampung.

Both dpt upah pegi.. satu utk buat fruit tarts.. satu lagik u jadi tukang masak

Zareda Norman said...

kak rina

gitulah kan, someyomes kita terleka dan tersasar dari tujuan asal..

silversarina said...

makteh,

Memang bersembang tapi nak jadikan lupa tu, tak pulak terlintas pasal bank walaupun ada saya sebut pada kawan yang kami ke kuantan sebab urusan bank ,entahlah memang tak ingat .






zany,

selalu ke bank dulu tapi kali ni nak tukar plan , langsung terus lupa :)






pinatbate,

Ha ah, akak kalu pasal nak beli barang makanan selalulah tukar plan langsung tak beli benda yang nak dibeli asalnya :)

silversarina said...

suealeen,

Ingatkan beres dah hal Kuantan senanglah sikit sebab kali ni memang jadual kami agak pack sebab nak musim cuti sekolah.






sofie,

Ma citer kt maya and zaid memasing gelak bagai nak rak...hahahaha.

silversarina said...

sya,

Wah, jauh tu majlis kawin tu, oak jugak dapat jalan musim cuti dan ada upah, jangan tak pegi .

Selamat bercuti !!





zareda,

Jarang hal besar kami lupa, tulah dah makin berumur :)

dEeWaN said...

Perkara tu sering tjadi pd saya di pjbt. Smpai la ni barang yg sy wat kt pjb 2 x jmpa.Risau yg amt sgt dibuatnya. Agknya dulu suka mkn kepala ikn kot. Skrg ni kne mkn ginko lbh.

Neeza Shahril said...

hehee.. neeza tak ingat pernah jadi ke tak. Tapi memang lucu lah kak Rina.. nasib baik gak kuantan tu dekat kan. Kalau jauh macam malaysia saudi.. huhuu.. nangis laaaa.. :D

Unknown said...

kak rina,

tu la untung nyer lupa, dpt jln2 lagi.. ngeh ngeh..
pernah gak jd camtu kat kami.. g giant asal nak beli diapers anak, tp bila dah sampai sana, mata melilaui tgk sana-sini.. bila dah setgh jalan dlm perjalanan, baru teringat diapers anak takde.. kat umah ade sket jer.. ayahnye memang dah malas nak patah balik.. esok pgi nye anak 2 org pakai lampin.. tghari ayahnye balik baru dibelikan diapers...


wah, ke mana kah destinasi percutian kali ini kak rina?