Tuesday, September 15, 2009

20, 21, 22, 43

Sebelum tido nak update sikit ...baru balik dari sekolah Mimi dan Izzat ada majlis buka puasa dan solat hajat PMR dan SPM.


Bila harijadi Darling saya , saja saya buat suspen sikit umurnya dan kena kira sendiri... bila kira memang jawapannya 44 . Memang betul umur darling 44 tahun, ikut bulan saya lebih tua 7 bulan dari darling. Tak ramai yang sangka umur kami muda sebab sebab dah jadi datuk dan nenek. Jawapan kepada itu adalah kerana kami berkahwin umur muda, saya sebulan lagi nak 20 tahun dan darling 8 bulan lagi nak 20 tahun. Kahwin masa belajar, di tahun 2 di US. Tahun 3 dapat anak pertama , umur saya 21 , tahun 4 dapat sorang lagi anak umur saya waktu tu 22. Zaid jugak kahwin awal macam kami , dia berumur 21 masa kahwin (sama umur dengan menantu saya ). Bezanya zaid kahwin masa dah habis belajar sebab Zaid masuk U umur 16 tahun dan 20 tahun dah graduate . Jadi bila zaid dapat anak dalam usia 22 tahun maknanya umur kami 43 dah jadi datuk dan nenek .

Itu saja nak kabo pada teman-teman ...

Goodnite.....salam.

6 comments:

aint-super-woman said...

Itu untungnya kawin muda. Lagi 20 tahun, umur you all 64, org lain baru dapat cucu...you all dapat cicit...dah tu anak saper lagi, anak Umair laaa !!!
Bestnyer...

Kak Elle said...

betul kata asw tu ....

Zareda Norman said...

yerlah kak rina, muda belia dah jadi atuk dan ennek. zar tengok kawan zar umur 45 tahun dok huha huha lagi ngan kengkawan dia...

silversarina said...

asw dan kak elle,

Kiranya Umair pun kawin awal macam tokdaddy dan baba dia .. nikmatnya kalau umur panjang dapat timang cicit InsyaAllah.

silversarina said...

zar,

Jodoh pertemuan semua di tangan TUHAN, rezeki masing2 semua ketentuanNYA.

kakyong said...

untung kak kahwin muda.. muda2 lagi dah ade cucu.. saya ni kahwin umur dah 33.. masuk 40 nanti, fikri baru nak darjah 1.. uhukkk, tp nak buat camno kan... dah gini bahagian saya... ;)

owhhh.. muda nya zaid dah masuk U.. gifted ni.. Masya Allah, apa rahsia kak suami isteri..?!