Tuesday, November 18, 2008

Gempak !! Dugong Seksa Berendam !! .....

Pagi semalam kami berlima termasuk Umair kecuali Izzat yang ada kelas tambahan , menuju ke Kelab Puteri yang hanya 1 minit dengan kereta dari rumah kami ( dulu kelab ini ekslusif buat penduduk di Bandar Baru Bukit Mentok, namun kini ia terbuka buat sesiapa saja. Macam-macam kemudahan rekreasi ada, kolam renang , gelanggang futsal, pingpong , kelas aerobik dan juga beberapa gerai menjual makanan dan minuman. Kerap juga kelab ini disewa oleh badan korporat bagi majlis keraian.
.....


Semalam Mimi dan Zaid yang nak mandi kolam dan bayaran bagi kanak-kanak RM3 dan dewasa RM5 tanpa ada tempoh masa ( dulu masa ekslusif hanya RM1 ) . Seronoknya tengok budak berdua tu mandi sebab kolam besar dan tak de pulak orang lain pagi semalam , kalau petang memang penuh kelab ni. Umair pun sempat cecah kaki dalam kolam , senyap aja dia ( suka outing ni !! ) .






Tak lama lepas tu ..........................



Tak sabar dah.....wanmommy lepas gian nak mandi kolam......


Tak kira dah ada bawa baju tukar ke tak...... Zaid pulak siap bagi semangat suruh mandi kolam sebab katanya rumah dekat je, boleh tukar baju kat rumah..... beratnya rasa masa berendam dalam air, mana tak nya,saya kira ada 8 helai pakaian termasuk yang dalam dan tudung ( memang biasa buat saya yang dulu mak saya pelik sebab panas katanya ,sekali pakai 8 jelai, sekali keluar balik sekali tukar, sehari 3 kali keluar...24 helai sehari untuk dibasuh , huhu) . Berendam dan menyelam aja, berenang langsung dah tak boleh, ke depan , ke belakang , apa pun saya dah gayat, hanya menyelam baru boleh bergerak . Agaknya sebab berat pakaian, lain kali kena pakai swimsuit , biar gempak satu taman , dugong seksa/seksi berendam di kolam ......... hahahahahahaha.

Balik saya ambik plastik kat boot belakang kereta dan lapik tempat duduk , zaid dan gang naik kereta lain sebab asalnya saya hanya akan sebentar di kelab sebab nak cari bahan nak masak kari kepala ikan ( kepala ikan merah dah beli hari sebelumnya) . Saya sampai rumah tak sampai seminit dan terus mandi dan salin pakaian dan baca paper kejap dan tak lama lepas tu .............zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ..... keletihan berendam..... hahahahahaha, terjaga 50 minit lepas tu,dah tak nak kari kepala ikan, teringin nak masak bihun sebab ada udang dan kerang dalam freezer , lama tak makan bihun . Pergi dapur dan nampak ada bahan2 yang dah siap tersedia ............. Azra juga teringin nak makan bihun dan dia sedang menyiapkan bahan2 untuk dimasak........... rezeki wanmommy ..... Alhamdulillah, memang macam tak percaya semalam yang saya dan Azra teringin benda sama .


Saya makan bihun 3 kali tambah , sedap betul bihun yang menantu ku masak ( ingat masa di Amman masa Nurazzah datang rumah dan ada gang Asma juga datang, Sumayah kawan Asma makan bihun saya masak 5 kali tambah ) , bihun tu melalui 3 proses masak, awalnya gas habis, saya masak dalam rice cooker, lepas tu letak dalam oven dan lepas tu gas datang saya sambung masak atas stove.

Petang saya dan MImi keluar ke Padang Astaka , mimi nak main gelungsur di playground dan saya nak lihat apa yang ada di pesta budaya kemaman yang diwarwarkan akan berlangsung hingga 22Nov. Lepas mimi main kami pun merayap ke kawasan pesta. Tak de apa pun, gerai jualan macam pasar malam je, yang kedengaran adalah iklan pertandingan karaoke yang akan diadakan malam nanti. Itu ke budaya yang ingin dihebahkan. Gerai pameran yang macam tak bermaya je, entah di mana budaya nya saya pun tak tau.

19 comments:

Cat Cat said...

Kak Rina,
Bestnya berendam... Hehe, Cath siap kira berapa lapit baju/kain - rasa2 6 aje Cath dapat kira... :D

mad redo1 said...

dulu masa mad redo1 tinggal kat bukit mentok (circa 1998) tak pernah terlintas nak ke kelab itu, asyik-asyik lepak kat kedai nyamuk... hehehe...

NURAZZAH8 said...

salam...

hahaha...I pun macam Cath, siap kira berapa helai...rasanya 6 atau 7 aje...;-))

hurm...saya pun lama tak berendam... dulu2 selalu pergi Kolam Renang UiTM nih, dia ada masa2 khas utk orang2 perempuan sahaja dan kolam renang tu tertutup..tapi semenjak dua menjak ni dah lama tak pergi...dolu-dolu ada lah masuk kelas berenang...boleh lah berenang sikit2 tapi macam takut nak pergi tempat dalam2 tu...

Alamak...mee goreng masa i datang rumah you kat Amman dulu memang sedap!!! Ialah mee Jordan lah katakan, ye tak...
wahh...best lah boleh makan menantu masak.....Alamak...teringat satu perkara... ada 'hutang' dgn cucu you... dia nak balik tak lama lagikan...

Anonymous said...

kak rina kena beli swimming suit mcm Simah tuh....... Baru rasa ringan... hihi

silversarina said...

cat cat,

6 yang orang biasa pakai, akak 8 , ada lagi 2 yang memang mesti pakai , kalau tak memang melengas satu badan .... heheh.



madredo1,

Oooo pernah duk kemamang, kedai nyamuk tu yang mana satu , ada banyak nyamuk ke ???



nurazzah,

I pakai 8 tiap hari.... boleh buat kuiz ni, teka apa lagi 2 yang mesti dipakai wanmommy , I tak tahan kalau baju dan seluar tu tak serap peluh, mesti pakai yang serap peluh baru pakai jubah dan seluar.

Bihun I masak tu bukannya sedap, tapi budak2 tu dah lama tak makan bihun tu yang dirasakan sedap ... seronok ingat kenangan masa you ada kat sana :)



ajzie,

Nak beli swimsuit tu rasa tak berbaloi jugak sebab akak ni jarang sangat ke kelab dan amat jarang kolam tu kosong tak de orang .

Kak Elle said...

haha jadi putri berendam ye? hebat wanmommy senyap2 masuk jugak ke dlm pool tu...saya pun dah lama tak masuk swimming pool agak skg masuk terus tengelam...hehe

silversarina said...

kak elle,

Dah lama tak berendam... kalau mimpi berenang selalunya saya nak dapat rezeki lebih, tapi kalau berendam aje tak berenang apa alamatnya ...hehe.

maklang said...

hmmm....memang best berendam ni kan...lama dah tak buat. rasa macam nak masuk aje kolam ikan kat rumah tu...bila kluar pasti hanyer...

tapi yang sebenarnya takutlaa ..licin jatuh baru ye kang...


tak pe...lain kali pakai aje swimsuit tu...gempak sikit2 aje...he..he..

mommy said...

mmg gempak ni!!..ehehehh
lain kali belila 'tamplung' cam mimi tu..baru leh terapung..:)

Queen Of The House said...

Best pulak ye dapat berendam macam ni ... tak kisah pakai apa! Kira okay lah pulak management club tu tak tegur sebab tak berpakaian 'proper'. Most pools won't let you in unless you are properly attired. Ada yang langsung tak benarkan seluar and t-shirt (ish takkan nak expect makcik2 semua pakai swimsuit kot). Nasib baik tak ada orang datang nak sauk keluar dugong tu :P (

Mama Rock said...

aka, dugong tak dugong, kalau dah tengok orang lain berendam, kita pun nak merasa gak :)

MAMAMIA said...

Wah bestnya berendam.... Saya pun dah lama masuk swimming pool ni. Tak pandai berenang pun..

Lagi pun tiap kali pergi swimming pool, kita duty jaga barang2!!!

Kak Rina, apa kata beli muslimah swimming suit tu? Ringan sikit kot???

SoFie NuR said...

Amboiii...sakan tul wanmommy berendam..hehe..memang terseksa nampak..

Neeza Shahril said...

ingatkan sapelah yang dikatakan dugong tu.. hehee.. kalau neeza kan kak Rina.. rumah dekat gitu, nak je neeza berendam cam tu.. tapi kalau suruh berenang ke, menyelam ke, neeza angkat tangan.. tak berani langsung..

Menantu dan mertua punya citarasa yang sama.. bagus tu.. serasi :))

zino said...

best tu dapat berendam.. haha..

Unknown said...

wah sarina :-) dah besar ek cucu!
yesss.....liberate urself la kan....rasa nak berendam, apa kisah - teruskan saja! saya suka mcm tu...

Pp

zlaa said...

Kak Rina, bestnya. Rindu nak swimming tapi malas. Mak Mertua sporting Kak rina nih..

::alifdalmim:: said...

mak cik dduk taman perumahan mana??

mcm complete sumer ada jer..hehehe

Unknown said...

Salam Kak Rina,
Nak tanya kat Kelab tu takde dress code ke untuk masuk ke kolam. Selalunya kena pakai swimsuit....leceh.