Monday, January 4, 2010

Pengaruh " Merlin "


Malam tadi terlalu kusyuk menonton "Merlin" di TV3 , saya suka cerita ni walaupun ada magic-magic tapi ia amat menghiburkan dan penuh suspen jugak . King Uther yang tegap dan punya karektor sebagai raja yang adil serta anaknya Prince Arthur yang gagah dan cute wajahnya serta jalan cerita yang best buatkan saya jarang lepaskan peluang untuk menonton siri ini yang sudah masuk musim ke 2 ditayangkan di negara kita .

King Uther


Malam tadi saya suka sangat part bila King uther bagi arahan pada Prince Arthur agar semua rakyat dikutip cukai hasil pencarian , putera raja terus menjawab dia takkan ikut arahan ayahandanya sebab rakyat ramai yang miskin . Saya suka sifat beraninya putera tersebut ........

Prince Arthur



Dalam tidor saya bermimpi arwah abah datang dan arahkan saya basuh pinggan tapi saya dengan berani menjawab " Saya tak nak buat . " Abah tak marah tapi terus berlalu tanpa sebarang kata .. saya terus terjaga dari tidur bila Mimi merengek sakit perut ... terus terfikir tentang mimpi saya itu ... apa maknanya ... arwah abah seorang yang tegas, kalau suruhan atau arahannya mesti kena ikut tanpa bantahan,,,kenapa agaknya saya bantah suruhan abah semasa dalam mimpi saya ???? Mungkin pengaruh cerita Merlin sampai terbawa dalam tidur atau saya dulu pernah teringin nak bantah cakap arwah abah.... atau sebagai peringatan pada saya agar membersihakn diri dari sebarang amalan yang tidak berfaedah .. .. apalah agaknya yer ..

10 comments:

Zareda Norman said...

kak rina

Me too... suka tengok MERLIN

but part mimipi tu.. sedekah Alfatihah byk byk.. may be peringatan for less internet and more to amal ibadah.. huhuhu peringatan untuk diri sendiri jugak

silversarina said...

zar,

tulah , akak pun malam tadi terus sedekah ayat2 quran buat arwah .. rindu kat abah sebenarnya .

maklang said...

he..he..ramai rupanya minat Merlin..samalah..saya dah khatam semuanya...Dhirah dloadkan..dia pun suka..

yang best part dia kawin dengan Throll tu...he..he..

Alfatihah buat arwahnya...

KAMATO said...

Kak Rin, anggaplah mimpi itu mainan hidup, yang penting sedekah selalu Alfatihah

FaAtip said...

memang seronok tengok Merlin....daripada tengok drama melayu yang kadang2 ntah apa2...(taklah semua tapi kebanyakannya).

bila mimpi tentang orang yg dah tiada, memang selalu terasa seolah2 ada sesuatu. sedekahlah banyak2 untuk arwah, insyaAllah.

CikguZue said...

salam kak,
Agaknya Merlin ni cerita zaman lama2 dulu la yea. Tak pernah tangok.

Alfatihah buat arwah2 ayahanda kita semua...

UnGu VioLet said...

wah.. tuela.. mar teringin gaklah nak tgk merlin nie.. cam best jer..

aNIe said...

Rina...akak suka cerita Merlin tu...tapi jarang dpt tengok...sebab bebudak ni ada aje rancangan lain yang nak ditonton..lebih2 sikecik ni sekarang kalau kita tak bagi dia guna komputer dia tukar channel...geram!

silversarina said...

maklang,


memang kelakar kisah dia kawin tu , gelinyaaa..yyeeeeaaakkk .





kamato,

memang kadangkala rasa rindu tu yang buat ke dalam mimpi .





asw,

ha ah memang benar , ada peringatan buat kita yang masih hidup .

silversarina said...

cikguzue dan ungu violet ,

Ia berdasar kisah di UK jugak ni, Merlin memang seorang wizard yang terkenal masa pemerintahan KIng Arthur , kisah ni masa Merlin dan King Arthur masih muda , tengoklah memang best .





kak anie,

ooo kami malam ada merlin memang dapat tonton sebab Izzat pun suka tonton citer ni , mimi selalunya tido awal tak jadi hal.