Thursday, August 27, 2009

Alhamdulillah

Doktor bagitau Mimi hanya mengalami jangkitan di sendi dan telah diberi antibiotik melalui suntikan . Mimi pun dah tak rasa sakit di perut dan sendi. Alhamdulillah.

Mula2 doktor kata esok baru mimi boleh discharge dari wad sebab kena habiskan cycle suntikan antibiotik setiap 8 jam sekali cucuk. Saya tanya doktor kalau saya sambung cucuk di klinik di Kemaman boleh tak, sebab saya nak balik hari ni, tak selesa duduk bilik sempit dan hanya duduk wad untuk disuntik je , Nasib baik doktor diam sekejap dan kata dia boleh uruskan dengan doktor di Kemaman.

Jadi, hari ni Mimi akan keluar wad tapi doktor kata sebelah petang baru boleh selepas suntikan seterusnya. Petang pun petanglah janji dapat balik .

Alhamdulillah.

Selain sebab kurang selesa tido di wad , sebab bulan puasa , saya jugak masih lagi belum pulih sepenuhnya, gastrik saya masih terasa dan saya juga tak nak terlepas menyambut kepulangan Zaid, Azra dan Umair malam nanti InsyaAllah.

Dalam pada Mimi bersemangat untuk berpuasa 30 hari tahun ini namun kuasa Allah tiada siapa dapat menghalang. Saya kata pada Mimi tak pe tak cukup puasa sebab bukan Mimi sengaja tapi mimi sakit dan kena makan ubat........

15 comments:

CJ said...

syukur lah mimi makin sihat. jgn lupa mkn ubat mimi ye. mak mimi pun sama, jgn lupa mkn ubat. keke.. ;)

MULAN said...

laaa.. kesiannya mimi.. moga cepat sembuh..!!

sya said...

Alhamdullilah Mimi tak de apa2 yg serius, maknya pun kena jaga jugak kesihatan

arsaili said...

Alhamdulilah....semoga keduanya - ibu dan anak cepat sembuh....

cikMilah said...

Alhamdulillah...
macam-macam warna Ramadhan KakRina kali ni ya...
Nanti jumpa Umair, makin cepat sembuhla Maksu Mimi tu...

Zaitun said...

Tak pe malam nanti kedua2 ibu dan anak tentu sihat sebab orang tersayang akan muncul untuk mengubati segala penyakit hehehe...

suweileh family said...

Alhamdulillah takde penyakit serius. Moga cepat sembuh.

Wah Umair dah nak blk MMesia. Slm untuk abi n ummi umair

zany said...

alahai sakitlah pulak, moga cepat baik

maklang said...

Alhamdulillah Mimi tak apa2...Tentu meriah betul malam ini..dan InsyaAllah lupa segala penyakit..

take care!

Kak Elle said...

Alhamdulillah hanya jangkitan aje..Dr Sofie kan ada bolih tolong bagi suntikan tu:)

Ni mesti tak sabar nak sambut si mkecik tu balik...Umair kamu akan di gomol2 olih makcik2 yg sedang menunggu tu...

Zareda Norman said...

Kak rina

Alhamdullillah.. kegembiraan berganda bila cucu kesayangan jua dah hampir pulangnya

zino said...

semuga mimi cepat sembuh...dan boleh meneruskan ibadat puasa.. dan mak usu dapat bermain dengan umair..

Ummi365 said...

kak rina,

alhamdulillah semuanya ok.. cepat2 upload gambar umair

KAMATO said...

Sukur Alhamdulillah....

moon said...

Syukur adik mimi dah ok :)