Monday, October 5, 2009

kayanya......

Baru kejap ni terbaca berita ini dan terus melopong............. klik di sini untuk tau kisahnya .....

Kalaulah saya sekaya mereka mau jugak saya beli negara-negara miskin dan bantu rakyatnya agar mereka dapat merasai juga kehidupan yang lebih baik.....

Setakat ni makan roti dengan sekaya ajelah... burppp.... Alhamdulillah.

9 comments:

zany said...

masalahnya kak rina adakah hati mereka ni sekaya hati org miskin? selalu dikaitkan org kaya sangat kedekut. he, he...........

saya tertarik dengan kisah pengasas IKEA yang dah kaya tapi masih pergi bekerja macam biasa.

aintsuperwoman said...

I pun nak berbuka dgn sekaya + roti lah petang ni..hehehehe....

KAMATO said...

Tu la... makin kaya makin tak cukup

silversarina said...

zany,

akak rasa nak jugak jadi kaya ..dapat had 10 billion cukup dah..hihi.




asw,

janji kenyang dan berkat :)




kamato,

betul tu, tapi nak jugak jadi kaya kalau dapat ...hehehe.

amiza_yul said...

Rina...kadang2 kita selalu juga berangan untuk menjadi kaya seprti mereka...tapi kita fikirkan balik ...mungkin ALLAH tak mengurniakan kita kekayaan sedemikian kerana ingin memelihara kita dari bermacam2 sifat buruk...

silversarina said...

amiza,

betulpun, akak rasa kalau akak kaya akak akan jadi jahat dan kedekut sebab rasa macam akak boleh beli segalanya... baiklah hidup sederhana macam sekarang :)

MAMAMIA said...

kalau saya kaya raya, macam2 nak buat... Sementara tu, biarlah kita terus berimaginasi....

Mak Su said...

saya takut kaya...saya takut lupa diri. biarlah saya begini, tapi ada lebihan rezeki utk dikongsi dengan orang2 yang memerlukan pula...

saya selalu sesak, saya tahu perasaan orang yng selalu dalam kesempitan, tapi kita tak dapat nak becakap ngan orang ada duit... sebab corak pemikiran dah lain dah.

silversarina said...

mamamia,

kalau dah kaya nanti jangan lupa akak ye :)




mak su,

Memang mudah janji nak buat kebajikan ketika harta tiada di dalam tangan, bila dah ada rasanya memang akan dahulukan nafsu dan keinginan mengumpul banyak lagi harta , tak pernah cukup .. baiklah hidup macam kita sekarang ni , syukur .