Wednesday, March 26, 2008

Kasih melimpah .......

Mengapa lelaki ingin kahwin lebih dari satu ???

Rakan saya yang sama-sama kahwin pada majlis dan hari yang sama ( kami kahwin 3 pasang sekaligus ) baru-baru ini menyatakan suaminya yang juga rakan saya semasa anak dara akan berkahwin buat kali keduanya dan ini juga bermakna rakan saya ini akan bermadu .

Alasan yang diberikan oleh suaminya adalah kerana kasih sayang yang dicurahkannya kepada isteri dan anak-anaknya telah melimpah , jadi tidak salah jika dia alirkan limpahan kasih sayang itu kepada insan lain pula.... siap dia ambil contoh seperti air yang melimpah keluar dari cawan akibat air yang sentiasa mengalir tidak putus-putus....

Pertama kali dalam sejarah saya mendengar ada manusia yang mengaku kasih sayang yang diberikannya telah melimpah ruah... pada saya tak mungkin itu benar...


Wajar atau tidak setelah 23 tahun berumahtangga dan anak-anak juga telah ada yang ke IPT, si suami ingin kahwin lagi atas alasan kasih melimpah ?????


Sayang saya pada rakan bloggers telah melimpah ruah , so saya berikan kisses seperti di bawah..... ( tak keluar gambar cute tu.. ni tukar yang lain....... )




29 comments:

Ummi said...

Kak rina,
Aduhai sakitnya telinga mendengar.. setahu ummi kita tak akan cukup kasih sayang yang nak berikan.. macam mana dia punya boleh melimpah..

anyway thanks for the kisses.. mwah mwah to you too.

Makcik Runner said...

chek tgh dok pikir ni, ayat apa agaknya si suami tuh cakap masa nak tackle bakal bini keduanya?? kalo kat bini pertama alasannyer kasih sayang dah terlebih. kalo kat bini kedua, alasannyer kurang kasih sayang kut??? warghahahaha....

Anonymous said...

Salam kak rina...

em pelik nye manje dengar tntang kasih yg melimpah cam nih... satu alasan yg tak berapa konkrit...

kot kasih tu melimpah ruah, patutnye biarlah hanya utk si isteri ... yg selama ini ssh dan sng membesarkan anak2 hingga dah ada yg masuk ipt... sekurang2 nye itu sbg tande penghargaan idop bersame... bknnye limpahkan pd org lain lg...

> tak patut... <

Kak Elle said...

tu hanya alasan nak kawin..kalau melimpah pun lebih baik beri pada anak2 dan istri sahja kan lebi baik.

sori saya dapat lihat kisses tu dari sini tapi terima kasih bebanyak ... biar lah beri pada kami dr pada org lain kan?...hahaha

Cherry said...

alang-kepalang melimpah kahwin le terus lagi 3 ... interesting justifications ...

IKHWANI said...

nama pun alasan kak rina, anything goes..lepas ni apa pulak?

silversarina said...

ummi,

I cakap pada that man, memang alasan yang tak logik... terdiam jugak dia sekejap... project in progress ...


kc,

hahaha... mungkin jugak kot, I yang geram , my fren mula tu geram jugak tapi sejak akhir ini dia macam dah boleh terima yang dia akan bermadu..sayu je I rasa.



manje,

akak cakap macam tu kat hubby dia ( kawan akak jugak masa dulu , so akak beranilah cakap terus terang dengan dia ) , walhal anak-anak ada lagi yang kecik, kalau nak curah sangat kasih sayang, jagalah anak-anak tu semua siang dan malam .. alasan je.

silversarina said...

kak elle,

memang alasan yang tak boleh diterima, I kalau ingat masa kami berkawan dulu, memang tak sangka dia pulak yang nak berbini lebih dari satu.

kiss tu tak keluar yang I nak, so baru tukar kiss yang lain... anyhow.... muaaahhhhhhssss !!



ninuk,

kot nanti adalah tu, terlebih jugak kasihnya pada yang 2 tu..

timakasih singgah blog akak :)



ondeonde,

ha ah ye...alasan , memang lah ini alasan... macam mana dia boleh came with this alasan ?????

Queen Of The House said...

Entah apa-apa saja alasan. Yang certain, dalam keadaan begini, yang waras jadi tak waras. Pada dia semuanya betul. I hope you friend will be strong.

Anonymous said...

cit!. apa punya alasan je. tak jantan langsung. cuba cakap betul2, elok2 kalau iye pun. tak setuju alasan budak tadika mcm tuh.

setuju lelaki boleh kawen 2,3,4 tapi tak setuju dgn alasan kebudak2an. memalukan spesies aku je..

Neeza Shahril said...

Ramai orang tak setuju kan. Nape ek? heran.. heran.. apa nak heran??? memang lelaki tu tak cukup akal!!! geramnya neeza.. sakit hati betul bagi alasan b*doh cam tu..

kalau dah melimpah biar aje lah. Boleh la dikutip kutip dan dibuat hiasan kat dinding rumah kan. Kalau itu lah perumpaan yang dipakai... ade ke kasih sayang nak disamakan dengan air yang melimpah.. penat aje sekolah tinggi tinggi..

Nape nak bagi kat orang lain pulak kasih sayang awak tu. Geram nih..

anyway, terima kasih la atas kisses tu kak rina.. *mmuuuaahh* balik.. :)

Aiyah Nonya said...

This is rubbish ! Excuses only Grr....
Btw the Clear Water Sanctuary resort is near Batu Gajah. There is a golf course and chalets to rent.
Have a nice day.

zino said...

lelaki ni ada banyak alasan kalau dia nak buat sesuatu tu hehe

umie@kakyong said...

Rina,
Gelak umie baca entry ni... laki2 ni... ada2 saja alasan kalau dah teringin nak tambah isteri... kasih syg dah melimpah ruah... habaq kat dia.. antara kasih sayang dgn cinta tu lain maksudnya....kasih syg kalau dah meruah2 tu.. bekukan sampai tebal mcm ice dlm freezer, jgn melimpah kat org lain pulak... huhuhu... ya ampun kalau silap komen...

silversarina said...

qoth,

My friend dah cuba mengelak bermadu, akur dengan apa yang bakal berlaku dalam masa terdekat ini ..,after 2 years jugaklah sejak mula 'kasih melimpah ' ni.



cikgu jawe,

Agaknya kalau alasan mudah begitu digunakan ramailah berpoligami ... lelaki yang selalu bagi alasan 'katun' macam ni.



neeza,

sabar, sabar... akak pun mula tau kisah ni nak mengamuk je rasa sebab akak kenal rapat wife dia dan jugak kenal agak rapat dengan suami dia and the wife memang seorang wanita yang amat baik. Padahal masa kawin dulu bukan main sayangnya dia pada wife dia.. sebab tu agaknya dia guna alasan kasih sayang dah melimpah.... yang geram tu bakal madu ni pulak macam kurang ajar pulak , insist nak jugak laki orang kononnya tak akan jumpa lelaki sebaik that man ... geram kan .... kalau akak memang perang dah..

silversarina said...

aiyah nonya,

Rubbish as it is but for the one who's getting married very soon it's his best excuse... sounds so stup*d ... Grrrrrrrrrrrrr.

Batu Gajah.. I'll pay a visit to the clear water sanctuary resort once I'm back in Ipoh. TQ .



zino,

konon panjang akal tapi akal temberang yang panjang... geram kat lelaki macam ni .



umie@kakyung,

Tak salah komen ni.. memang alasan yang diberi tak masuk akal tapi ada gang dia yang boleh setuju.. I memang bangkang dari awal tapi sapalah kita , harap jangan I akan laluinya.. tak rela .

Eddie Putera said...

keh keh keh.. orang jantan cam kami ni memang bijak dalam hal hal macam ni.. keh keh keh kasih melimpah ruah.. hehehe .. cukup pandai. hahahahH. Tapikan, saya rasa bukan kasih melimpah ruah..sebenarnya 'air' nak melimpah dah. hehehehehe

Cat Cat said...

Muah MUah MUAH to you too... :)

Sya said...

Teringat bibik pembantu rumah dulu pernah berkata

"Lelaki ni mcm kucing.. walau udah diberi makan kenyang di rumah masih mencuri"

Begitulah.. agaknya tu sbb Allah memberi kebenaran sbb hanya Dia yg kenal hamba ciptaanya.

Qaseh Bidadari said...

tu semua alasan lah yang...

lelaki kalo dah mampu sikit,mulalah...

silversarina said...

adiejin,

yelah tu... species yang sama memang alasan pun lebih kurang sama.. airlah, 'air' lah meimpah... nakal betul jin ni ...hhi.



cat cat,

kiss untuk semua di richmond dan pokok2 nya... :)


sya,

Kalau nak kawin lain tak salah, bagilah alasan yang munasabah sikit, terus terang je lagi senang sebab dah tau isteri tu baik.... entahlah sya geram je dengar , macam bagus je laki dia tu...


mama ranggie,

dari segi wang ringgit memang dah lebih dari mampu, tapi sebenarnya banyak lagi yang kena dibereskan , anak-anak kecik masih ada lagi yang memerlukan kasih sayang 24 jam.

NURAZZAH8 said...

Ina,
hurm...orang lelaki ni sama je kalau miang tu naik ke kepala...yg perempuan zaman sekarang ni pun mmg sengaja cari laki orang,alasannya lebih matang, pandai ambil hati..tapi yg sebenarnya dia orang cari yang poket tebal lah. Kalau bebudak sebaya mereka baru kerja, dia orang pulak yg kena tanggung lelaki tuh..Itulah alasan bebudak perempuan zaman sekarang...
abih tu, yg lelaki tu pun dah tak sedar diri, konon saham masih tinggi.. tak ingat bgmn siisteri yg sama-sama bersusah payah dari muda sampai sekarang, dulu2 pun sanggup bersusah payah bersama suami, tetiba bila dah senang, konon kasih-sayang dah melimpah ruah... mmg betul mcm Djin cakap tu..!!!

Neeza Shahril said...

Kalau neeza, tumbuk cili api, masukkan dalam mulut bakal wife dia tu.. sakit jugak hati. Bagi puas hati.. takde lelaki lain yang baik.. memang la.. bila lelaki nak kawin lain, lidang bercabang aje.. tengok la esok bila dah kawin.. dia akan kata kasih melimpah lagi sekali.. utk dapat no 3 pulak.. hahahaa..!!

Mama Rock said...

rina, malam tadi nak komen, ter balck out la kejap, langsung putus internet connection. regarding the melimpah ruah tu i guess the guy tak pernah denagar the word recycle kot. dah melimpah tu recycle la guna balik...macam-macam so called intelligent excuses ya!

silversarina said...

nurazzah,

I rasa , kita yang kawin masa masih belajar tau apa itu susah dalam berumahtangga.. tu yang bila kawan I buat hal , I jadi emotional terlebih ... sedih je rasa, yelah bila dah bermadu, for sure tak balik rumah hari-hari... ada kawan I yang nakal suggest cerai je lagi baik.... betul jugak bila difikirkan, nak tengok muka dia pun dah tak lalu...



neeza,

mak ooiiii garangnya ..hihi. Kitaorang ada jugak yang sms kat laki dia setiap hari doa agar tak jadi kawin, siap buat solat hajat sebab kesian kat wife dia . Hubby akak pun tak setuju dia guna alasan kasih melimpah.


mama rock,

tengah hari tadi masa rancangan wanita hari ini kebetulan masa I buka tv ada kaunselor tengah cakap pasal kasih sayang , dia kata kasih macam air dalam mangkuk, ditatang dengan kedua-dua tangan agar jangan tumpah... si man ni kata kasih dah melimpah.. kalau recycle tak tumpah lah kan... nak kelakar pulak fikir alasan orang nak kawin lebih ni .

kakLuna said...

alasan mcm tu baik x pyh bg alasan. ckp je direct, mmg nak kawin lain.

silversarina said...

kak luna,

konon nampak macam dia baik sangat , maknanya bukan dia yang nak sangat kawin tapi keadaan yang seolah-olah menyebabkan dia kena kawin lain , dah terlebih sayang... karut !!

cendawanintim said...

Salam kenal2 buat silversarina,

alasan je tuh...kalau dah namanya lelaki...

silversarina said...

cendawanintim,

salam kenal kembali.

kalau nak cari alasan biarlah yang logik sikit....

katanya jadi nikah dalam april ini.. wait and see..