Thursday, January 31, 2008

Sedia Berkhidmat...

Bulan ini telah 6 bulan Zaid mendirikan rumahtangga , begitu cepat masa berlalu. Baru terasa bagai kelmarin majlis akad nikah dan kenduri diadakan di Amman. Kini kami telah mula merancang kenduri menyambut menantu yang dijadualkan dalam bulan Julai . Namun tarikh sebenarnya belum dapat diputuskan kerana beberapa perkara terpaksa diambilkira.Kini saya memulakan tugas sebagai a wedding planner. Baru sebentar tadi senarai jemputan mula diedit dan disave .Jemputan sudah pastinya termasuk gang bloggers yang selama ini menjadi rakan setia silversarina.





Sebelum ini kami sukar menetapkan bila kenduri ini akan dapat dilangsungkan kerana beberapa perkara yang paling utama adalah:





Bulan November lalu Zaid memberitahu isterinya telah berbadan 2 dan baby due awal Julai 2008. So, kami bercadang buat majlis sambut menantu dan cucu dalam bulan Ogos apabila mereka semua kembali ke tanah air selepas habis pantang bersalin. Namun gelaran grandma tak kesampaian bila pertengahan Disember dapat berita sedih yang menantu dah keguguran, usia kandungan baru masuk 2 bulan dan disebabkan pemandu bas arab bawak terlalu laju dan main langgar je lubang besar, maka keguguranlah jadinya. Tak ada rezeki lagi nak menimang cucu. Waktu dapat tahu bakal jadi grandma, rasa happy tak terkata sebab dapat di upgradekan dari makcik ke nenek blogger.... hahahaha. Masing-masing happy sangat termasuk mimi yang siap lukis gambar anak abangnya. Bila dapat tahu baby dah tak de, mimi tanya kenapa baby dah tak de, saya hanya jawab baby terjatuh dalam bas.



InsyaAllah menantu saya akan tamat pengajian satu semester lagi dan akan pulang ke Malaysia selama sebulan dalam bulan JUlai untuk majlis kenduri ini nanti. Zaid dan Azra akan menetap di Jordan selepas itu dan setakat ini rezeki mereka murah. Syarikat HZ Travel & Tours yang berdaftar kini mula menerima pelanggan dan pelancong di sana. Alhamdulillah.Sesiapa yang ingin melancong ke beberapa negara di timur tengah boleh lah melayari laman web HZ travel and tours yang saya link kan di kiri laman blog saya ini ( promote business anakanda!! ).



Jadi mulai saat ini bertambah tugas saya lagi satu selain surirumah.... A Wedding Planner untuk majlis yang sederhana, InsyaAllah. SEDIA BERKHIDMAT.

19 comments:

Kak Elle said...

Oh puan Rina ngah sibuk buat wedding planner eh?semoga semua akan berjalan lancar sehingga waktu nya.

Oh bloggers pun di undang ye?semoga saya dapat cuti*eh ni di undang tak?*macam yeye aje...haha

maklang said...

Kena book date kat diary ni..takut tak dapat hadir nanti rugi pulak!

zino said...

memang dah boleh agak bagaimaan sibuk nya.. hehe macam mem zino list dia asyik berubah je.. hehe

Mulan said...

yeah yeah... kami sedia membantu..

silversarina said...

kak elle,

nanti dah confirm tarikh I bagitau akak ...jemputan khas... hehe.



maklang,

InsyaAllah doalah agar dapat hadir bertepatan dengan tarikh . dalam bulan feb ni akan ditentukan tarikhnya.

silversarina said...

zino,

ha ah ni baru mula pun dah berjela list itupun tak habis lagi... nak buat kenduri kecik je cadangnya tapi kenalan ramai :)


mulan,


Ohhh sedia berkhidmat jugak ye..Thank you, thank you.

aNIe said...

Rina...belum ada rezeki lagi...Insyaallah tak lama lagi dpt lah gelaran tu...hehehe...

Bila nak plan wedding sekali lagik...

Pondok Al Imran said...

Salam Rina, semoga semuanya berjalan lancar, amboi baru ni datang kat Mayang De Ulit, jemputlah datang rumah

Mak Teh said...

Talking about your son's wedding in Jordon, I ternampak wajah Lia bergambar di majlis kenduri tu. Gambar yang you post kat blog you yang dulu tu. Bila mention you kapada Lia, dia sangat memuji kebaikan you kepada dia dan kawan-kawannya. So naturally Lia punya mummy teringin juga nak berkenalan dengan yang Lia panggil Aunty ni.

Pasal tak de rezeki nak dapat cucu yang keguguran tu, Allah saja mengetahui tentulah ada hikmah disebalik itu. Dont worry soon you have a dozen!

Anonymous said...

hmmm.. kenduri bulan 7.. boleh laa dtg.. time tu dah kat msia dah insyaAllah.. jgn lupe hantar kad jemputan ye.. i'll be waiting.. hihihi

zlaa said...

Salam. Mmm...nampaknya title tak dapat diupgrade-lah lagi ye? Tak pe, enjoy dulu title yang ada sekarang. Tentu busy sekarang ni kan?

zino said...

silversarina..
selagi ada masa list tu boleh berubah.. tapi kena set satu tarikh untuk confirmkan. hehe

kami ada cadang nak singgah rumah maklang kalau ada rezeki.. boleh je joint hehe

NURAZZAH8 said...

Enjoy dulu title "Makcik blogger"!!! sebelum diupgrade ke "nenek blogger" ...hehehe
Hurm...I pun dijemput ke? nak kena tahu tarikh nya dulu, sbb kena check dlm diari ni available ke tidak... ewah...mcm busy benor...
InsyaAllah...jika tiada aral melintang I akan sampai ke Kemaman...
tapi Julai rasanya Asma' takada balik lah... dahbalik sekarang ni...

Anonymous said...

Wah...kakRina the multi-tasking mom.Tema apa majlis tu kak, Timur Tengah ke Pantai Timur? hihihi

silversarina said...

kak lady,

Tulah I pun kata masih belum ada rezeki nak timang cucu dan diaorang pun masih muda.


pondok al imran,

Akak selalu pergi mayang de ulit tu masa orang kerja, cepat sikit urusan . Nanti lain kali kalau ada peluang akak singgah your house .

silversarina said...

mak teh,

Bila sebut pasal Lia dan kawan-kawan memang rasa rindu sangat sebab diaorang ni periang dan rajin bertandang ke rumah I di Amman. I ada kata pada my hubby takkan dapat jumpa dah budak-budak tu sebab nanti bila dah habis belajar dan dah bekerja memang akan berpisah dan susah nak kumpul bersama.

Nanti masa kenduri kahwin sudilah makteh bertandang ke kemaman .

I ada jugak chatting dengan a few bloggers, nak join boleh.. my email : silversarina@yahoo.com

silversarina said...

jhaz dear,

Mesti datang tau, ajak makpak sekali mai...boleh jalan-jalan Terengganu sekali.


zlaa,


Tak pe perjalanan masih panjang, nanti dapatlah naik pangkat ke nenek.. grandma blogger.



zino,

Takkan singgah rumah maklang je, rumah I lagi mudah nak cari , nanti I tengok macamana sebab tak boleh nak planning lagi, ada hal yang tak berapa pasti , samada perlu ke KL atau ridak, kalau tak jadi pergi I nak jemput jugak zino ke rumah.

silversarina said...

nurazzah,

EEEhhhh mesti datang ye sebab memang hari memang Sabtu, tarikh je tak pasti tapi memang Julai InsyaAllah.

kalau jadi berjalan ke Terengganu , bagitau ye, kalau I nampak kereta you lalu tak singgah, tak nak kawan dah...hehehe..guna teleskop dari atap rumah nak teropong kereta lalu-lalang :)



cikmilah,

Tema padang pasir, sume kena pakai pakaian ala-ala penari gelek... hehehehe.

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus