Wednesday, April 16, 2008

Busuknya Bau..........

Lepas ke gerai itu saya singgah agak lama jugak di sebuah kedai...... bila masuk semula di dalam kereta.... fuhhhhhhh baunya begitu kuat di dalam kereta... sampai di rumah terpaksa buka semua pintu kereta dan boot kereta juga saya biarkan terbuka buat seketika sehingga baunya hilang... bila Izzat balik sekolah lalu di dapur..terus merungut bau busuk... mimi balik mengaji masa ke dapur untuk minum air , dia pulak pot pet pot pet kata bau busuk... apa yang busuk sangat entah... ..


gambar dari internet , camera saya habis bateri tapi durian yang saya beli memang macam nilah isinya dan lemak betul,,,, sedappppppp.

Itulah bila sorang je makan buah busuk ni, masing-masing yang tak makan tu mengutuk saya makan buah busuk... saya pulak teringin sangat nak makan, makan 3 ulas je, lepas tu simpan dalam tupperware kedap bau sebab simpan dalam freezer.... esok pulak makan.... beli 2 biji, nak beli sebiji malu pulak... nampaknya banyak hari lah baru habis ....

19 comments:

maklang said...

patut tak habis tu...hantar aje kat sini....semuanya hantu deghian....

nurazzah8 said...

hehehe...kat rumah saya tak semua yg suka durian, selalunya azzah buat kuah durian aje, barulah semua orang makan. yg tak makan durian pun suka cicah dgn roti... akak pulak suka makan dgn pulut.

Ummi said...

sedappppp.... ummi suka durian..

suealeen said...

dappnyeee duriannnn...

Cat Cat said...

Kak Rina,
Kalau Cath, 2 biji tak cukup.. Kena 4-5 biji baru kau kau... Give me durian anytime... No hal.. Haha.

silversarina said...

maklang,

nak hantar tak sempat... bila sempat nak kesana buah pun dah habis..mailah sini kita belanja durian.



nurazzah,

rumah I ni yang makannya zaid dan maya serta hubby makan seulas dua.. izzat, sofie dan mimi memang tak makan..kuah ke tempoyak ke asalkan durian memang tak makan, izzat pernah makan pastu muntah, langsung tak nak dah..mimi pulak memang dari kecik takkan sentuh dan makan sebab apa pun entah dia kata busuk, sofie dulu makna jugak kuah..sekarang taktau makan ke tak .. tulah tunggu bulan Jun/Julai tokeh durian kata durian banyak bolehlah merasa budak2 yang suka durian tu bila balik bercuti.adalah gang I makan.



ummi,

memang yummy betul.... ketagih dibuatnya.



suealeen,

mailah singgah kemaman , kita makan durian.


cat cat,

oohhh ni 'hantu' durian lah ye... akak kalau habis sebiji sekali makan, masuk hospital terus rasanya...naik blood pressure and diabetes...kena hati-hati ..:(

Kak Elle said...

mmg best kan makan sorang2 eh budak 2 tu anak arab ke tak makan durian?hehehe

betul kata maklang tu tak habis hantar kemari..

ZLAA said...

Lazatnya gambar durian tu Kak Rina. I pun suka durian tetapi makan sikit-sikit. Tak reti nak makan 2-3 biji sekali makan. Selalunya makan 2-3 ulas, berhenti. 2-3 jam kemudian, makan lagi. Kat sini durian mahal giler..

Zareda said...

durian sedapnya.. kat rumah zar pun ada jual tapi reganya mak aihh.. tunggulah bulan 8 ni, kg zar musim deroyan..

KAMATO said...

Terliur tenguk buah tu

manje said...

salam akak...

sedapnye tgk gmbo doyan nih... lemak kuning besh... tapi manje tak le mkn... nati dmam panas huhu

Neeza Shahril said...

sedapnya durian. Kalau makan dengan neeza, mesti tak yah simpan2 sebab balance tu semua neeza bedal..hehehe..

rindunya nak makan durian. Kat sini tak pernah nampak pun durian.. uuwwaaaaa!!

OndeOnde said...

kak rina, durian is my favourites!!

makan dgn pulut ka, buat serawa ka, makan mentah ka, lempuk ka...semua licin!

TAPI saya memang tak tahan bau diaaaa! kalau dah kopek kulit, kena cepat2 buang kulit tu, dan buah yg tak habis makan kena simpan dalam kedap udara, kalau dah rumah bau durian, saya yang pening!!! hehehehehe..alahai kaakkk...kempunan deghian!

mama said...

wow ....

sedapnya makan durian kan. nasib kita sama lah kak ina. dalam rumah saya pn saya sorang je yang makan durian. hubby n anak2 tak makan, terhidu pun tak boleh.

kekadang tu teringin jugak nk makan tapi hubby tak suka nk buat camne. balik kampung kalau ade durian saya makan puas2.

nisbah kata nak bawa balik dari kampung ke KL haram kot masuk kereta saya.

hah kak ina letaklah kopi sebunjut dalam boot kereta tu pasti hilang punya bau durian.

selamat mencuba ye.

CikguZue said...

kalau ada lagi, hantarla ke UK ni...sebiji 5 paun tu...lebih kurang 35 Rhinggit...waduh2

cikgu jawe said...

owh.. shaye shuke itu duriyen.. shaye makan itu duriyen dengan bubur kacang. owh buken.. bubur kacang shaye makan dgn duriyen. owh.. maintak shikit itu duriyen. boleh?

baca ala2 birch gitu.. haha

pernah makan durian sarawak? ia agak kecil, durinya tak tajam dan isinya merah.. kdg2 org panggil durian iban.

silversarina said...

kak elle,

marilah I belanja durian.. mai , ada lagi dalam freezer tu..


zlaa,

samalah akak pun macam zlaa tak pandai nak makan banyak sekaligus... sini pun belum musim lagi, harga pun kira dalam kilo, tak kira biji.



zareda,

memang tokeh durian kata bulan 6 baru banyak, yang akak beli dari siam dan harga boleh tahan jugak, nak makan sangat tak kira dah.

silversarina said...

komato,

ada lagi tu , nak marilah kemaman I belanja... hehe.



manje,

oo kira alegik dengan durian, sian... sedap tau.



neeza,

sabar dik, nanti balik boleh makan puas-puas, aka puas tunggu musim, masih belum lagi, yang ni dari siam dan harga kira kilo lagi...

silversarina said...

ondeonde,

peminat durian tapi tak tahan bau... payah ni.... kena makan tutup hidung ..hihihi.



mama,

dulu kalau nak makan durian makan kat luat atau kat pantai, takleh bawak masuk rumah, sekarang akak tak kira, akak yang punya dapur dan akak yang nak makan..tapi had dapur je...



cikguzue,

murah jugak lah di uk , jordan dulu memang akak tak pernah beli .. JD18= RM90 sebiji yang nampak macam tak fresh dah... tak pe , bila balik kampung malaysia , boleh makan puas -puas.



cikgu jawe,

mana akak tau birch baca macamana sebab tak pernah jumpa..hehehe.

durian sarawak... tak pernah tengok lagi ... ini best ni, kena pergi sarawak lah pulak nak makan nya :)