Thursday, April 10, 2008

Sayang sudah cukup....

Sibuk hari ni, tak sempat nak bloghop lagi... malam ni baru nak jengok gang alam maya....


Apa perasaan anda bila terima sms begini.... ????



X (nama anak ) dah masukkan RM...... dalam akaun mama sebagai hadiah .....



Itulah sms yang saya terima..... saya sebak.... saya bukan mahu semua ini... saya didik anak-anak hanya kerana Allah... bukan minta dibalas dengan wang ringgit... walaupun dikatakan hadiah..... sayang pada saya adalah segalanya...


mama sayang semua anak-anak mama termasuk menantu..... airmata menitis , rindu pada anak-anak makin terasa.......

18 comments:

maklang said...

Terharulah kot...maklang kalau nak merasa duit anak ni lambat lagilaa...

Memang kita kasihi dan bimbing anak2 kita kerana Allah..bukan mengharapkan balasan. Tapi itu mungkin balasan dari ALlah kerana berjaya mendidik anak2 dengan sempurna...InsyaAllah

MAMAMIA said...

Alhamdulillah...

Kita sebagai mak ayah memang tak minta balasan dlm wang ringgit....

Sebagai anak pulak, saya rasa tak kan terbalas jasa mak ayah yang membesarkan kita... Memang bila hulurkan sikit pada mak, mesti dia kata "Apa lagi ni, hari tu dah cukup dah..."

mama said...

terima sajalah kak ina apa yang anak-anak nak bagi...

saya sendiri pun dah umur 30 tahun baru boleh bagi maka abah duit, lambat dapat kerja. habis belajar daha lama sangat baru dapat kerja last year.

mak abah memang tak pernah minta atau sebut tapi berapa saya mempu saya hulur kan juga kalau nak dibandingkan dengan pengorbanan yang mereka berikan pada saya memang tak terkira...

dari belajar sampai ke luar negara hinggalah kenduri perkahwinan saya pun ditanggungnya.

bila dah dapat anak, mak tak henti2 belikan anak2 saya macam.... baju saya pun kekadang tu mak masih belikan lagi.

aduh.... tuhan aje yang tahu betapa besarnya pengorbanan mak abah pada anak2nya.

Ummi said...

Mestilah terharu.. alhamdulillah anak kak rina ingat jasa mak and ayah dia.

Neeza Shahril said...

tak pernah dapat kak Rina.. sebab anak neeza kecik lagi... hehehee... tapi, memang terharu kalau dapat cam tu one day.. neeza dapat bayangkan perasaan kak Rina. Neeza pun bergenang air mata dah ni.. hehehe.. neeza ni kan mudah terharu..

Macam neeza ni, dah tak kerja. Alhamdulillah, husband memahami... kalau tidak, kesian jugak mengenangkan susah payah mak ayah jaga dan sekolahkan neeza kan.. memang lah dia tak minta... tapi, entahlah... naluri kot..

Kak Elle said...

Rina alhamdulillah kalau anak2 ingat pada kita... terima aje apa yg di bagi walaupun tak memerlukan.

Lain masa saya dulu kita bagi half salary to parents...

cikgu panji said...

Bertuahnya ibubapa yang mempunyai anak-anak yg baik budi dan sentiasa mengenang jasa ibubapa.

SoFie NuR said...

haa...kalo xnk,hulur2 la kat my account ckit yer...hihi...:p

manje said...

salam...

mmg terharu... bertuah siapa ibu ngan ayah anak ni... huhu

PrinCeSS said...

miss u too!!..:(

cikgu jawe said...

sejuk hati mak ayah kalau dpt anak baik mcm nih.

mmg bukan wang ringgit jd ukuran. walau juta2 wang diberi, takkan sama dgn tiap titisan susu ibu dan peluh ayah yang pernah membesarkan anak2.

silversarina said...

maklang,

Sebak sebab dia masih muda dan memang I tak expect untuk terima pemberian sebegini.... zaman telah berubah, tak sama zaman kita.



mamamia,

Kalau makayah kita akak boleh faham yang anak memang sedikit sebanyak membantu meringankan beban tanggungan ... tapi tulah macam kata you, anak-anak memang punya naluri begitu...




mama,

Bila akak bagitau kawan , dia kata ambik dan simpan je sebagai kenangan .. paling tidak kita tau yang anak-anak sayang pada kita lebih dari segalanya.

silversarina said...

ummi,


Memang tak dapat tahan airmata kerana rasa lega pun ya, kerana ini bermakna yang anak akak dah stabil dari segi kewangan dan semoga bisnes travel dia semakin maju, InsyaAllah.




neeza,

Nanti neeza pulak dapat rasa terharunya bila anak bagi kita benda2 yang kita memang tak menjangkakan ....

Akak pun sama macam neeza, alhamdulillah darling baik , dua-dua mak dia tanggung .



kak elle,

Saya pun simpan aje, nanti bila semua ada bolehlah belanja duit tu untuk semua orang...

zaman masa I keje dulu memang bagi hadiah setiap bulan pada mak ayah .... mak kata tak payah bagi, tapi memang rasa tak patut pulak kalau tak bagi .. dulu lain.. sekarang lain...

silversarina said...

cikgu panji,

Rasanya kita semua buat perkara yang sama pada ayah ibu tapi bila anak beri pada kita, memang rasa sebak dan sungguh terharu....mak kita pun sama jugak mesti rasa terharu macam tu kan..



sofie nur,

Tak payah... baik guna wang tu untuk travel.....

nanti balik jangan lupa beli handbag sebagai hadiah ye ....hihihi.




manje,

Anak yang kememeh ni dah kahwin dan dah boleh berdikari .. alhamdulillah.

silversarina said...

princess,

Tak sabar dah nak jumpa... kejap je rasa... cayang bucuk mama..



cikgu jawe,


Mak ayah kita pun tak pernah minta dibalas jasa mereka namun kita tetap hulurkan wang ringgit setakat yang termampu sebagai tanda penghargaan.

Perasaan memberi dan menerima adalah amat berbeza.. gembira ketika memberi, sebak bila menerima.

suealeen said...

jika kita menunjukkan kasih sayang yang kuat pada anak, saya percaya itulah juga yang akan berlaku sebaliknya...

SoFie NuR said...

handbag?!! eh...bole je...tp tu pun kalo dpt ****...perjanjian dah termaktub...uhh..kslo x,x daya den nk nolong eh...hehe

silversarina said...

sofie nur,

hadiahkan... hihi.